العربیه نوشت: کیوین مورگان، مدیر عامل شرکت کریستال لاگونز، روز چهارشنبه در مصاحبه با بخش اقتصادی العربیه گفت : گروه مهندسی این شرکت برای بررسی نحوه اجرای طرح بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان در دبی، کار خود را آغاز کردند.
این طرح در چارچوب پروژه شیخ محمد بن راشد است که بموجب آن زمینی به مساحت 40 هکتار برای ساخت یک دریاچه در نظر گرفته شده است .این دریاچه 4 برابر بزرگترین دریاچه در شرم الشیخ، مصر است که توسط این شرکت پیشتر ساخته شده .

وی افزود :" طبق بررسی های گروه فنی- مالی این شرکت، هزینه تکمیل این پروژه بالغ بر 7 میلیارد دلار خواهد بود.

مورگان همچنین گفت:شرکت "کریستال لاگونز" در نظر دارد تعداد بیشتری از این نوع دریاچه ها را از جمله در پایتخت اردن به مساحت 6 هکتار و دو دریاچه در شرم الشیخ مصر یکی به مساحت 13 هکتار و دیگری به مساحت 4 هکتار بسازد.

بررسی های اولیه شرکت "کریستال لاگونز" نشان می دهد که هزینه این پروژه ها در حال حاضر به 30 میلیارد دلار خواهد رسید.

در مورد چگونگی رساندن آب به دریاچه دبی، مورگان گفت:" شرکت ابتدا آب شیرین و زلال را به دریاچه رسانده وسپس با بکارگیری از تکنولوژی مدرن واضافه کردن املاح طبیعی و مواد لازم، کیفیت آنرا حفظ میکند.

مدیر عامل شرکت کریستال لاگونز در باره کیفیت آب دریاچه ها گفت: تکنولوژی بکار گرفته توسط این شرکت، بهترین نوع تکنولوژی در جهان است، و نسبت بکارگیری مواد شیمیایی برای تمیز نگهداشتن آب دریاچه ها 100 برابر کمتر از آنچیزی است که در استخرهای معمولی استفاده می شود. بعلاوه این تکنولوژی هیچگونه تعارضی با محیط زیست منطقه ندارد.

گفتنی است شرکت "کریستال لاگونز" امسال برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی "سیتی سکایپ گلوبال " در دبی شرکت کرده که هم اکنون در این شهر در جریان است.

مورگان تاکید کرد که دریاچه بزرگ دبی در حومه پروژه مسکونی شهر محمد بن راشد احداث خواهد شد و این پروژه بخشی از سرمایه گذاری مشترک گروه اماراتی "میدان " و شرکت هندی "شوبا" خواهد بود.

گفتنی است که پروژه " محمد بن راشد" یک شهرک مسکونی پیشرفته است که مساحت پارک عمومی آن بزرگتر از "هاید پارک" لندن، پایتخت بریتانیا خواهد بود."

دریاچه دبی، به عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان وارد کتاب گینس رکوردها خواهد شد.